Att handla på BilDoft.se
Du måste vara minst 18 år gammal för att kunna beställa ur vårt sortiment!
Din beställning skickas med avsändare Gränslöst Väst AB
Pris
Alla priser är angivna i SEK (Svenska Kronor) och är angivna med moms.
Om du bor i ett land utanför EU och öppnar ett konto i vår webbshop så kommer priserna att anges utan moms, eftersom ni då inte behöver betala svensk moms när ni handlar.
Leveranstid
Alla varor i shopen finns i lager och levereras inom 2 till 5 arbetsdagar (Måndag - Fredag), (Postens leveranstid på ca 1-2 dagar tillkommer). Om en vara skulle ta slut kan leveranstiden bli något längre. Vid längre leveransförsening har du alltid möjlighet att upphäva köpet. Förhandsbeställda produkter levereras när respektive produkt har kommit i vårt lager.
Vi reserverar oss för slutförsäljning.
Bekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med BilDoft.
Betalningsalternativ
Du har möjlighet att välja mellan tre olika sätt att betala.
a) Kortbetalning
Du kan betala med VISA, Mastercard eller Diners Club. Du anger ditt kortnummer när du kommer till kassan. Alla våra kortbetalningar hanteras av DIBS AB tillsammans med SEB.
BilDoft.se kan varken se eller lagra dina kortuppgifter, transaktionen sker på en server hos DIBS AB.
b) Förskottsinbetalning
Vid förskottsinbetalning skall inbetalningar göras till vårt plusgiro/postgiro.
Plusgiro/Postgiro: 41 84 20-6
Mottagare: Lågprisvaruhuset Gränslöst Väst AB
Kunder utanför Sverige använder följande uppgifter:
Mottagare: Lågprisvaruhuset Gränslöst Väst AB
IBAN account: SE84 9500 0099 6034 0418 4206
BIC/SWIFT: NDEASESS
Glöm inte att ange ert ordernummer.
c) Faktura - 14 dagar
Vi skickar varorna direkt till dig tillsammans med en faktura. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan.
Alla fakturor hanteras via Klarna AB (www.klarna.se). När du kommer till kassan så väljer du Faktura - 14 dagar och anger ditt personnummer. En kreditkontroll sker då i realtid.
När du beställer mot faktura kan varorna inte levereras till någon annan adress än den du är skriven på.
Vilkor för faktura.
Frakt
Fraktkostnaden för Sverige: 39 kr.
Fraktkostnaden till Norge: 65 kr.
Fraktkostnaden inom EU: 75 kr.
Fraktkostnaden övriga länder: 95 kr.
Transport
Vi använder Posten för att frakta alla våra försändelser. Om varan skadas eller kommer bort under transporten är BilDoft betalningsansvarig. Du måste dock meddela vår kundtjänst inom 14 dagar.
Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig. Om du upptäcker att paketet är skadat när du hämtar det anmäler du detta genast till transportören. Upptäcker du transportskada först vid öppnande av paketet, tag då snarast med dig hela paketet inklusive emballage till posten och fyll i en skadeanmälan. Tänk på att reklamera hela summan, varans värde och fraktkostnad.
Ångerrätt
Vid handel inom Sverige har du 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot varorna och behöver bara betala returportot. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den (gäller även förpackningen av varan).
Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den.
Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Du får ej heller avlägsna skyddsmateriel, bryta sigill, el dyl.
Produkten som returneras måste alltid vara komplett.
Är inte produkten komplett/oskadd erhålls ingen återbetalning.
Återbetalningen sker till ditt bankkonto, saknas information om bankkonto skickar vi en utbetalningsavi. Har du betalt med kort sker återbetalningen till ditt kort.
Returkostnaden vid ångerrätt/återköp bekostas av kunden. För att returnera en vara kontakta BilDoft’s kundtjänst innan du returnerar något.
Felleverans
Skulle du få en fellevererad vara ska du kontakta BilDoft’s kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar.
Kundtjänsten tar emot din felanmälan och sänder dig en förfrankerad returetikett. Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs åtföljd av en felanmälan, så får du rätt vara. Den fellevererade varan skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna).
OBS! Innan du returnerar fellevererad vara måste du kontakta kundtjänst för att få felleveransen godkänd och returportot betalt.
Reklamation/garantiärenden
Skulle du få en defekt vara ska du kontakta BilDoft’s kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar.
När du fått klartecken att skicka in produkten skall denna returneras i sin originalförpackning alt. förpackas mycket väl så att den klarar normal postgång.
Vi återbetalar portokostnaden enligt postens tabell för vikt och storlek och då för vad som är skäligt för produktens vikt inkl. normalt emballage. Därför ska du t.ex inte använda en onödigt stor kartong, eller skicka brev som paket, osv. Kan varan skickas som brev återbetalas frakten efter tabellen för B-post/Ekonomibrev.
Kan inget fel påvisas återbetalas ej returfrakt och du faktureras för den portokostnad som uppstår vid retur till dig.
Vi tar ej ut någon felsökningsavgift.
OBS! Innan du returnerar defekt vara måste du kontakta kundtjänst.
Leverans till adress utanför Sverige
Om Du är bosatt utomlands eller vill att varan ska skickas till en adress utanför Sverige så går det bra. Betalningsalternativen är då kortbetalning eller förskottsbetalning.
Som norsk kund är betalningsalternativen kortbetalning, förskottsbetalning eller faktura.
Land utanför EU, tex Norge
Beställer ni varor från ett land utanför EU, tex. Norge, så dras den svenska momsen av. Priserna blir då 20 % lägre. Shoppingsystemet räknar ut detta automatiskt när du går till kassan och betalar.
När du får ditt paket så hämtar du det på Posten (eller ev. utlämningsställe). Där kan du ev. få betala moms för varorna som du köpt, du kan även bli fakturerad i efterhand av tullen i ditt land. Momsen för Norge är 23%. Slutpriset för dig som norsk kund blir alltså något lägre än vad som anges i webbshopen.
Observera att Norska tullen kan ta ut tull och/eller ett gebyr/avgift på paketet.
Land inom EU
Du beställer dina varor som vanligt och betalar med kort eller förskottsbetalar. Varorna skickas sedan direkt till din adress.
Säkra korttransaktioner
När du betalar med kort på BilDoft.se så kan du vara helt trygg. När du angett dina kortuppgifter så är de krypterade och allt sker på DIBS AB's webbsida. DIBS AB hanterar alla våra korttransaktioner tillsammans med SEB. På så sätt kan du vara säker på att ditt kontokort inte kommer i orätta händer. BilDoft.se kan varken se eller lagra dina kortuppgifter.
Personuppgifter
När du handlar hos oss anger du personuppgifter så som namn, adress, e-postadress och i vissa fall även personnummer och telefonnummer.
Denna information behöver vi för att leverera varan till dig. Personnummer krävs i de fall du väljer att betala via faktura, delbetalning eller beställer mot postförskott.
E-postadressen behöver vi bl.a. för att bekräfta order/leveranser och kommer även fungera som användarnamn nästa gång du handlar i vår Internetshop om du väljer att öppna ett konto.
Dina personuppgifter lagras i vårt affärsdatasystem enligt Personuppgiftslagens (PUL) föreskrivna tid på 10 år.
Endast anställda på BilDoft/Gränslöst Väst AB har tillgång till de lagrade uppgifterna, ingen annan kan se dina uppgifter.
I övrigt är de endast åtkomliga om du loggar in med dina kontouppgifter. Som kund har du enligt PUL rätt att få den information vi registrerat. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst.
Vi lämnar inte ut personuppgifter till tredje part.
Om Cookies
Vi använder så kallade Cookies för att hålla reda på våra kunders innehåll i kundvagnen. En Cookie är en liten datafil som din browser/webbläsare sparar och förknippar med vår sajt så att vi vet vilken kund som hör till vilken kundvagn.
Om du har problem att handla hos oss, t.ex. om de varor du försöker lägga i kundvagnen inte stannar i den, så kan det bero på att du har valt att din browser/webbläsare inte skall acceptera cookies.
Google har en bra guide över hur du aktiverar Cookies i flera olika browsers/webbläsare. Denna guide hittar du här på svenska och här på engelska.